slide show

Tips


-Varje gång
du har tvättat ditt ansikte på morgonen/kvällen, så ska du alltid avsluta med att badda ansiktet i iskallt vatten! Detta piggar upp hyn och stänger porerna, din hy mår bra av detta.

-Glöm aldrig
att återfukta! Köp en bra kräm för din hy som återfuktar, för även om du har fet hy så behöver hyn fukt. Har du fet hy, eller blandhy, så luras porerna att produsera mer talg (fett) om du torkar ut din hy istället för att återfukta. Alltså, din hy behöver återfuktas vare sig den är fet, normal, bland eller torr.

-Har du finnar?
Kläm de inte! Det ger ärr och de sprider sig av det, plus att det gör fruktansvärt ont. Så undvik att klämma finnarna, hur jobbiga de är (jag vet hur det är/anicia)


Basiron 5 eller 10%
Har ni problem med akne eller finnar? Detta är verkligen hur bra som helst!
Jag fick en finne i måndags som gjorde verkligen hur ont som helst och den var stooor, haha. Den började göra mindre ont en dag efter, två dagar senare gjorde den inte ont och krymte.3 dagar senare så var den nästan borta och dag 4 var det som att ingenting varit där, så det går verkligen fort.Jag använde detta bara på kvällen, någongång på morgonen också. Men det bästa är att använda den på både morgonen och kvällen.
Så om ni har problem med någon av detta, spring och köp det imorgon på apoteket! /Amanda


- Gör te på exempelvis ringblomma/rölleka, låt svalna och sila sedan teet. Vips så har du ett ansiktsvatten!
- Drick mycket vatten! Detta är minst lika viktigt som återfuktning från utsidan. /Pauline


Detta är ett cover stick med en naturlig brun färg som täcker över finnar eller andra saker. Samtidigt som det täcker tex finnen så behandlar den. Det är alltså ett finnmedel som täcker över så att dom inte syns. Hur bra som helst!

Locobase REPAIR
Detta är ett jättebra medel som finns på apoteket. Denna salva är först är vit men bli snabbt genomskinlig.
Denna salva är jätte bra om du är akuttorr på något ställe, kanske runt näsan,ögonen, läpparna? Vart som helst. Det funkar. Jag testade detta precis och det var som magiskt. Det svider inte ens när man applicerar på det. /Amanda



Neutrogena Visibly Clear 2-1 face wash and mask
Detta är en jättebra ansiktsmask för lite finnig eller fet hy. Den har en lerbaserad formula och det känns verkligen att den rengör på djupet. Jag använder den inte bara som en ansiktsmask utan också som en ansiktstvätt morgon och kväll. . Neutrogenas produkter finns att köpa lite överallt, bland annat på Apoteket och ICA Kvantum. Tror den här produkten kostar ungefär 65 kr. /Sara

Jag själv har lite av ett bereonde av att ha läppbalsam på läpparna för att mina läppar blir torra väldigt snabbt  och har därför prövat på en hel de olika.. Lipsyl, olika hudsalvor, vaselin m.m. Många som jag känner har samma problem och letar efter en bra salva så därför ska vill jag ge mitt tips på en riktigt bra hudsalva.



Decubal Lips and Dry Spots Balm

Har använt de nu i mer än 3 månader och säger bara tummen upp för den! Den både mjukar upp läpparna och håller i upp till 3-4 månader vilket är riktigt länge för mig då mina hudsalver brukar ta slut efter redan 1-2 veckor. Hehe...
Men ne rekomenderar den starkt om du vill ha mjuka och fina läppar . /Sara





Kommentarer
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

Hoppas ni fick en toppen lördag! :D

2012-03-18 @ 00:01:23
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: Nayomi

åhh vad man har haft problem med de där, hatar finnar!!

2012-03-18 @ 08:57:41
URL: http://nayomi.blogg.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Jag satte också ihop ett ansikts-tips-inlägg för några veckor sedan: http://trueborn.blogg.se/2012/february/facebeautytip.html

2012-03-18 @ 08:58:24
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig i Veckans Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare på Söndag!

Vinnarna kommer synas i alla inlägg jag gör i en hel vecka!:)

http://anneliih.blogg.se/2012/march/veckans-blogg-1.html#comment

2012-03-18 @ 10:23:05
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Cassie

sv; jorå, det är ok. dock frågar vi inte frågor på andra som vi inte känner! men tack för kommentaren! :)

2012-03-18 @ 10:36:04
URL: http://motherbitches.blogg.se/
Postat av: Melissa - I'm not what you expected

finnar sprider sig inte :) de är en gammal myt :)



Svar:

tråkigt at du har en tuff tid, hoppas de ordnar upp sig för dig. Då är de skönt att ta en lugn helg

2012-03-18 @ 11:36:29
URL: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0