slide show

Talar ut..

Jag har bestämt mig för att sluta sjunga. Okej, inte sluta sjunga för gått men.. Varför? Jo, jag har sjungt nästan hela mitt liv, jag skrek sjöng när jag var ungefär 1,5 halvt år och efter det har det bara flytit på. (Påstår inte att jag är bra på sjunga) Jag började i kör när jag gick i 2an tror jag? Älskade det, det var en av dom bästa sakerna gjort i hela mitt liv. i 4an ville jag sluta kören, jag tyckte inte att det var roligt längre, det var en lögn. Jag fick inte sluta för min kör lärare för hon tyckte jag var den bästa i hela gruppen, jag kommer fortfarande ihåg det, för hon är den ända som verkligen sagt det och menat det. Jag var kvar men flyttade sedan till Luleå efter ett tag.
Där vet jag väl inte om jag sjöng så jätte mycket, vi hade en teater på skolan som jag sjöng i, men inte så mycket mer.

Sommaren till 6an var jag med i popkollo, jag ville nu bevisa att jag var bra. Det var första gången jag kände mig osäker. När jag var yngre kunde jag gå upp på en scen och inte känna någonting. Jag skakade och gjorde verkligen inte bra ifrån mig( tycker jag själv) På vintern var jag med i popstar, jag var fortfarande inte säker och jag gick till andra chansen och jag kände att allting blev mycket bättre. Jag gick till final men vann inte.

Ett år senare var jag med i popstar igen, gick till andra chansen men for inte på den. Då började jag känna att jag var dålig igen. Allting bara gick neråt och neråt. Jag sjöng fortfarande, spelade in covers den sommaren, ville väl att folk skulle se mig antagligen. Fick väl inte så mycket respond.

Nu när x-factor kom till Sverige, jag är 14 år och jag får tävla i det. Ända sedan 2005(När idol startade) har jag velat testa, pröva hur det är. Nu när X-factor är här och jag får ääääntligen tävla, men då stöttar ingen mig. Jag har fått en kommentar på bloggen och frågat om jag ska vara med i x-factor. Mina föräldrar stöttar mig inte, inte mina vänner heller. Jag känner mig värdelös. Jag vill utmana mig själv, stå på scenen (inte för att det är någon jätte stort problem just nu) Jag har inte den bästa sångrösten i världen, men jag kan inte påstå att jag är tondöv.

Jag ville göra detta för att tävla mot mig själv. Om jag inte går vidare, visst, det bryr jag mig inte om,men att ta sig dit, att ens föräldrar och vänner peppar en och säga att du kan göra detta. Det har jag inte hört ofta, man kan säga att jag aldrig hört det.

Nu när jag börjat prata med Sara, Pauline och Anicia känner jag att det blivit mycket bättre. Nu när Pauline sökt till x-factor fast inte gick vidare. Jag skulle vara glad över att bara vara där, att känna känslan att ha någon som peppar än och säger att jag kan göra detta. Sen vill jag inte att någon ljuger, utan verkligen menar det..
Tackåadjö



Kommentarer
Postat av: roxana

sv; titta på en basketmatch, vad gör du? :)

2012-02-28 @ 16:29:51
URL: http://roxanakozlik.blogg.se/
Postat av: Esmeralda<3

sv: det är toppen:)

2012-02-28 @ 16:42:58
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se/
Postat av: ellen

kör igång dagens blogg på bloggen för andra gången, kika in och anmäl dig, alltid kul att få lite extra läsare? :)

http://ellenaahh.blogg.se/2012/february/dagens-blogg-1.html#comment

2012-02-28 @ 19:08:31
URL: http://ellenaahh.blogg.se/
Postat av: En som bryr sig

Skit i dem som inte peppar dig (lite svårt med familjen dårå)!!! Va med sådana som tror på dig, inte trycker ner dig!! Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men gör det,, alltså sök (om man fortfarande kan) och om du inte går vidare, visst, men om du gör det, då kan du ju faktiskt bevisa för dem att du ÄR bra!! Bevisa för dem att du faktiskt KAN göra det!!! //en som bryr sig

2012-02-29 @ 16:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0